KEBANYAKKAN ENTRI DIAMBIL DARI FORWARD EMAIL.
HARAP MAKLUM & TERIMA KASIH.


Friday, July 17, 2009

semut kongkiak

Semut ni lagi besar dari kerengge, memang berbisa dan boleh dijumpai ditanah perkuburan, bukit, berwarna kemerahan. jika pernah kena digigit semut ni.. sangat sakit.. kalau kena baik cepat2 gi spital.. atau pun…bakar tempat kene gigit tu…






ni ler ruper dan bentuk semut kongkiak ni.. Dia ni keturunan Anai2 ataupun dikenali sebagai Askar berani mati anai2….


Senja yang menginsafkan...Sedih cerita nie

" Elok-elok la sikit," kata Julia
lembut sambil membetulkan pakaian
Ahmad. Ahmad tersenyum memandang
isterinya.

"Cantik isteri abang hari ni," Ahmad
mencubit pipi Julia lembut. "Ayah,
ayah, cepat la yah," Liz dan Lin meluru
masuk ke bilik kerana dah tak sabar-
sabar nak bertolak pulang ke kampung.

"Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Julia
hanya tersenyum melihat suaminya itu
melayan karenah anak-anak mereka yang
comel dan manja.

"Abang, dah lama kita tak balik kampung
macam ni, ye?"
"Iyelah, maklumlah abang ni sibuk
dengan urusan perniagaan.
Baru kali ni abang ada peluang untuk
cuti panjang." Ahmad berkata kepada
isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Teluk Intan
mengambil masa lebih kurang empat jam.
Liz dan Lin dah pun terlelap kat kerusi
belakang , Begitu juga dengan
isterinya,Julia.

"Tak sabar rasanya nak tiba kat
kampung," Ahmad berkata dalam hati.
Sedikit demi sedikit Ahmad menekan
minyak keretanya. Semakin lama
keretanya semakin laju dan Ahmad
semakin seronok.

Ahmad dah tak sabar untuk segera sampai
ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya
lagi dan Honda Civicnya mula
memecut.Ahmad cilok kiri, cilok kanan.
Habis semua kenderaan
dipotongnya.Bangga betul Ahmad masa tu.
Terlupa dia sekejap pada anak dan
isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?"
tiba-tiba Julia terjaga dari tidurnya.

"Tak ada apa la sayang, rileks... cepat
sikit kita sampai kampung nanti."

"Sabar bang, sabar. Biar lambat tak
apa... . jangan laju sangat bang, Julia
takut." Julia cuba memujuk Ahmad supaya
memperlahankan kenderaannya.

"Rileks Julia, tak ada apa-apa," Ahmad
terus memotong bas ekspres di depannya
tanpa was-was.

"Haaa.. kan , tengok. Tak ada apa-apa
kan ?" kata Ahmad setelah berjaya
memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bang.." "Ha... tu ada satu
lagi bas ekspres. Julia
tengok abang motong dia aaa.... ." Ahmad
terus masuk gear 3, pedal minyak
ditekannya hingga jejak ke lantai.

Ahmad terus membelok ke kanan untuk
memotong dan... .di depannya tersergam
sebuah lori balak yang besar dan gagah
dan... ... BANG!!.

"Julia... .bangun nak," sayup-sayup
terdengar suara emaknya.

Julia membuka matanya. Dia terlihat
emaknya di situ. "Mana abang Ahmad mak?
Macammana dengan suami saya, mak? Liza,
Linda... .mana anak-anak saya mak?"
Bertubi-tubi Julia menyoal emaknya.
Julia tak dapat menahan kesedihannya
lagi. Julia
menangis semahu-mahunya di depan
emaknya. Emaknya memandang Julia tepat-
tepat.
"Maca mana dengan suami Julia mak,
abang Ahmad?" Julia masih
terus menangis.

PANGGG!!. Kepala Julia ditampar oleh
emaknya dengan tiba-tiba. Julia
terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam
tu?
"Banyak la engkau punya suami! Muka
dahlah tak cun, study pun malas, kerja
pun takde, ada hati ! nak berlaki. Apa
punya anak dara la kau ni?? Tu la,tidur
lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun
pegi sembahyang! Asar pun dah nak
habis!" emaknya terus merungut sambil
berlalu keluar... ... .. dan Julia
tersengih keseorangan.

Rasa macam nak masuk dalam tin biskut!

Moral cerita: Solatlah Asar terlebih
dahulu sebelum dipelempang oleh ibu
anda.

MUAHHAHAHAHAHAHAH!!!!!

Cute art






Friday, May 22, 2009

Imagine what is on the top of this tower














Why Parents have Grey Hair.....





ANAK PENGSAN KETIKA MENGURUSKAN JENAZAH BAPA

Diceritakan oleh USTAZ NAHRAWI MARZOKI

PERISTIWA yang ingin saya ceritakan adalah mengenai satu jenazah yang
bagi saya cukup aneh. Darah tak putus-putus keluar daripada seluruh
tubuhnya. Tak tahulah kenapa... tapi dari sejak Allahyarham meninggal

dunia, darah tak berhenti-henti keluar.

Allahyarham ini meninggalnya kerana sakit, bukan sebab kemalangan.
Doktor pun mengesahkan tidak ada penyakit yang boleh sebabkan jenazah

berdarah macam itu sekali. Apakah yang berlaku kepada Allahyarham?

Peristiwa tersebut berlaku beberapa tahun lalu di sebuah tempat di
Selangor. Tapi maaflah, nama orang dan nama tempat kejadian tak dapat

saya ceritakan ialah Allahyarham ini adalah seorang lelaki, meninggal
ketika berumur 50-an atau 60-an tahun dan semasa hidupnya,

Allahyarham bolehlah kita golongkan sebagai orang kaya. Dia pegawai
kerajaan dan pernah menjadi penolong pengarah agensi tempat dia

bekerja.

Allahyarham ini ada beberapa orang anak. Beliau meninggal dunia di

rumahnya pada pukul 8.30 malam kerana sakit biasa.Tapi saya
diberitahu doktor pun tak tahu apa penyakit yang dihadapinya.

Tapi yang menimbulkan pertanyaan dan keinsafan ialah apabila

Allahyarham habis saja nazak dan lepas itu menghembuskan nafasnya
yang terakhir, tiba-tiba saja darah mula keluar daripada seluruh

tubuhnya, khususnya dari liang-liang dan rongga-rongga...dari mulut,
telinga, hidung, mata, celah-celah bulu roma dan celah-celah kuku.

Mula-mula sedikit, tapi makin lama makin banyak sampai mayat itu
dipenuhi darah. Darah itu pun tak putus-putus keluar. Cukup

mengerikan...dan menyedihkan.

Apabila tengok mayat ayahnya itu lain macam, anak Allahyarham pergi
ke rumah saya. Masa itu kira-kira pukul 11.00 malam. Kebetulan pula

anak Allahyarham itu murid saya yang memang saya kenal sangat.

Dalam keadaan yang sedih bercampur panik dia berkata, "Ustaz, ayah
saya meninggal dunia. Ustaz boleh tolong tak?"

Saya kata, "Boleh, tapi kenapa pula? Ada masalah ke?"

"Mayat ayat saya ni agak lain sikitlah ustaz. Saya minta sangatlah

ustaz dapat tolong kami," kata anak Allahyarham tadi. Bagaimanapun
dia tidak ceritakan pada saya apa yang terjadi pada mayat ayahnya

itu.

Saya pun pergi ke rumahnya. Apabila sampai di rumahnya baru dia

ceritakan apa yang sebenarnya berlaku. Saya naik ke atas rumah dan
terus pergi ke tempat Allahyarham diletakkan dan... masya-Allah, saya

tengok darah sudah penuh di seluruh badan Allahyarham. Baunya pun
semakin hanyir. Busuk. Dan busuknya pun lain dari yang lain...sukar

untuk saya gambarkan hinggakan kemenyan yang dibakar dan bau-bauan
pun tak boleh mengurangkan bau busuk mayat itu.

Apabila saya pandang wajah Allahyarham, saya lihat ia seperti dalam
keadaan cemas, takut... langsung tidak ada tanda-tanda kejernihan dan
nur di wajahnya. Apa yang sebenarnya dialami dan dirasai oleh

Allahyarham ketika itu wallahuaklam. Allah yang lebih mengetahui.

Maha suci Allah, mayat ini cukup pelik sebab baru dua jam lebih dia
meninggal tapi begitu aib sekali keadaannya. Dalam hati saya berdoa

dan beristighfar supaya saya dapat uruskannya dengan cara terbaik dan
tidak berlaku lagi sesuatu yang mengaibkan Allahyarham.

Saya pelawa beberapa orang kawan untuk uruskan jenazah tadi. Kami

ambil kapas dan tutup mulut, hidung, mata, telinga dan rongga-rongga
besar pada mayat. Tapi Allah itu Maha Berkuasa, kapas itu tidak mampu

menahan darah yang keluar.

Apabila dicabut kapas yang sudah basah dengan darah utuk diganti
dengan kapas yang lain, darah meleleh keluar dari rongga-rongga tadi.

Menjejes hingga kain dan tikar tempat kami baringkan mayat itu
menjadi merah. Tidak tahulah berapa banyak kapas yang kami gunakan,

tapi tak berkesan.

Allah jua yang menentukan. Tidak cukup dengan darah, tambah
menyedihkan saya ialah muka dan kulit di seluruh tubuh Allahyarham

tadi tiba-tiba menggerutu. Keluar satu bahan berlendir, menggerutu
macam cacar yang berbonjol-bonjol di muka dan badannya.

Bonjol-bonjol kecil itu seperti bernanah dan busuk baunya. Makin lama
bonjol-bonjol itu makin banyak hingga tidak keterlaluan kalau saya

katakan di sini iaitu wajah jenazah tersebut sudah tidak menyerupai
wajah manusia lagi.

Melihat keadaan mayat yang sebegitu rupa, saya pun katakan kepada

semua kaum keluarga Allahyarham dan pembantu saya, "Kita mesti
kebumikan jenazah ini malam ini juga." Mereka bersetuju. Selain

daripada dua orang pembantu, tiga orang anak Allahyarham juga
menolong saya menguruskan jenazah bapanya. Tapi sedih, seorang demi

seorang anak Allahyarham itu pengsan kerana tidak sanggup melihat
keadaan mayat bapa mereka itu. Akhirnya tinggallah saya dengan dua

pembantu saya tadi.

Bagi mengelakkan tohmahan orang dan tak mahu kain kapan menjadi
merah, saya ambil keputusan untuk membalut Allahyarham dengan

plastik...plastik alas meja yang berwarna putih. Selepas itu barulah
kami balut mayat tadi seperti biasa dengan kain putih. Mengikut

syarak, mayat tidak digalakkan dikebumi malam-malam. Tapi dalam
keadaan darurat seperti itu saya tidak boleh tunggu lama-lama.

Kebetulan pula kawasan perkuburan terletak tidak jauh dari rumah
Allahyarham, kira-kira dua kilometer sahaja, jadi kami cari lampu dan

spotlight. Dalam waktu dinihari yang gelap dan sejuk itu kami suluh
jalan dan kawasan kubur Allahyarham. Kami mula kebumikan Allahyarham

itu kira-kira pukul 1.30 pagi.

Sampai saja ke kuburnya, berlaku sekali lagi peristiwa aneh, yang
amat mengharukan. Kuburnya dipenuhi air! Air itu macam air biasa tapi

tak putus-putus keluar dari celah bumi. Ini memang aneh sebab hari
itu tidak hujan. Kalau hendak dikatakan kawasan kubur itu rendah,

lembah.. tak juga sebab sudah banyak kubur di situ tapi tak pernah
pula terjadi macam ini. Memandangkan orang ramai sudah mula kecoh,

kami ambil keputusan mengebumikan juga mayat itu dalam keadaan ia
ditenggelami air.

Menyedihkan. Apabila mayat mencecah saja ke air, maka air itu

bertukar menjadi merah kerana bercampur dengan darah. Hanyir,
busuk....susah saya nak cakap macam mana baunya ketika itu. Makin

lama warna air itu makin merah. Mujur waktu itu tengah dinihari,
orang yang datang ke kubur tak nampak sangat. Kalau siang...

Kami pun benamkan jenazah tadi, endal betul-betul dan kemudian tutup
dengan papan. Kami buat betul-betul supaya jenazah tidak terlungkup.

selepas selesai semuanya. kubur pun dikambus. Selesai ditalkinkan,
saya dan semua yang menghantar Allahyarham ke kubur kembali semula ke

rumah masing-masing dan saya menenangkan keluarga Allahyarham yang
bersedih.

Entah apa kesalahan yang telah Allahyarham lakukan saya tak tahulah.

Yang tahu cuma Allah dan Allahyarham. Bagaimanapun saya yakin ia
adalah balasan Allah kepada Allahyarham. Bagi saya ini satu iktibar.

Saya tidak mengatakan Allahyarham telah melakukan sesuatu kesalahan
besar tapi bagi saya, darah ini mempunyai tiga kaitan dan mungkin apa

yang berlaku pada Allahyarham ada kaitan dengan salah satu
daripadanya. Saya kata mungkin...bukan menuduh.

PERTAMA, janganlah sekali-kali kita membunuh orang. Membunuh pula

banyak caranya. Saya bukan kata Allahyarham ada membunuh orang tapi

perlu diingat darah itu mahal harganya.

KEDUA, ia mungkin ada kaitan dengan makanan dan minuman. Janganlah
kita memakan makanan dan minuman yang haram sebab ia menjadi sumber

darah yang mengalir dalam tubuh kita ini. Jauhkanlah diri daripada

rasuah, makan harta anak yatim atau duit masjid, harta pusaka dan

sebagainya yang bukan milik kita.

KETIGA, hormatilah darah. Kalau ada darah di rumah atau di jalan raya
akibat kemalangan, bersihkanlah dengan air. Bagi perempuan, ingin

saya ingatkan. Cucilah tuala wanita (semasa haid dan nifas) selepas

anda menggunakannya. Bersihkan darah dengan air bersih baru dibuang
tuala itu. Jangan buang begitu saja selagi masih ada darah kotor yang

melekat pada tuala itu. Walaupun darah itu kotor, tapi ia juga

makhluk Tuhan yang perlu dihormati.

Renungkanlah diri kita dan jadikanlah kisah ini sebagai iktibar.
Ingatlah, suatu hari nanti kita juga kan menghadap Allah
S.W.T.
Berdoalah supaya perkara-perkara aib macam ini tidak terjadi pada

kita.

Let's Sea Hotel in HuaHin, Thailand









sengihnampakgigi

perlu tahu

Sekiranya anda dirompak dan dipaksa untuk mengeluarkan wang akaun anda daripada mesin ATM, anda boleh meminta bantuan cara senyap dengan memasukkan no Pin anda di mesin ATM cara terbalik. Sebagai contoh jika no Pin anda adalah 123456, jadi anda harus memasukkan nombor 654321. Mesin ATM akan mengenalpast i nombor tersebut adalah nombor yg diterbalikkan drpd nombor yg sebenarnya melalui kad anda yg masukkan kedalam mesin tersebut. Mesin ATM akan tetap mengeluarkan wang tunai seperti biasa, tapi apa yg kita tidak ketahui, pihak Bank dgn segera akan menghantar pihak berkuasa (Polis) kepada anda. Perkara ini pernah disiarkan di TV baru-baru ini dan ianya menyatakan kaedah ini jarang diguna disebabkan ramai orang tidak mengetahui akan kewujudan sistem yg seumpama ini.

Kalau Dahi tak Mencecah Sejadah Didunia

Sudah Bersediakah Anda Ketika Dipanggil Pulang Oleh Allah SWT?!!!

Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan!

Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan!

Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan!
Tutuplah rambutmu sebelum rambutmu ditutupkan!

Dengan kain kafan yang serba putih!

Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih....

Walaupun orang yang hadir itu merintih....

Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai....

Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah

Dengan empat kali takbir dan satu salam

Berserta Fatihah, Selawat dan doa....

Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah

Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus....

Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?

Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud....

Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah luput?

Sungguh tertipulah dirimu jika beranggapan demikian....

Justeru ku menyeru sekelian Muslimin dan Muslimat....

Usunglah dirimu ke tikar Solat....

Sebelum kamu diusung ke liang lahad....

Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!

Iringilah dirimu ke masjid....
Sebelum kamu diiringi ke Pusara!
Tangisilah dosa-dosamu di dunia....
Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!

Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan!

Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.. ..

Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan!

Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!

Kerana ianya berguna untuk yang tinggal....
Bukan yang pergi!

Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!

Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!

Ingatlah di mana saja kamu berada....
Kamu tetap memijak bumi Tuhan!
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!
Serta menikmati rezeki Tuhan!
Justeru bila Dia menyeru,....

Sambutlah seruan-Nya Sebelum Dia....
memanggilmu buat kali yang terakhirnya!

Ingatlah kamu dahulu hanya....
setitis air yang tidak bererti!

Lalu menjadi segumpal darah!
Lalu menjadi seketul daging!
Lalu daging itu membaluti tulang!
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti....

Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu....

Yang kalau jatuh ke tanah Ayam tak patuk itik tak sudu!

Tapi Allah mengangkatmu ke suatu mercu....

Yang lebih agung dari malaikat!

Lahirmu bukan untuk dunia....
Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat!

Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'....
Dengan penuh rela dan bersedia!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'....
Jalan kemenangan akhirat dan dunia!

Ingatlah yang kekal ialah amal....
Menjadi bekal sepanjang jalan!
Menjadi teman di perjalanan.. ..
Guna kembali ke pangkuan Tuhan!

Pada hari itu tiada berguna....
Harta, tahta dan putera....
Isteri, kad kredit dan kereta....
Kondominium, saham dan niaga....
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia!!!

" Saling berpesan-pesan untuk kearah kebaikkan"

Bertudung, tapi Baju ntah kemana......



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.













Monday, May 11, 2009

Mukjizat di sebalik BISMILLAH

Mukjizat di sebalik BISMILLAH

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz 'BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM' yang bermaksud 'Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.'

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH
1. Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.
2. ' BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. ‘(Hadith Qudsi)
3. Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.
4. Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.
5. Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.
6. Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 (QS. AL Muddatsir: 30).Ibnu Mas ' ud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari. '
7. Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya. '
8. Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.
9. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.
10. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.
11. Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.

soalan licik jawapan cerdik

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah
> dengan salah
> seorang muridnya (Abu).
>
> Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa
> sebenarnya masalah
> awak, Abu?"
>
> Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada
> di darjah 4, kakak
> saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka
> saya seharusnya
> berada di tempat yang sama juga!".
>
> Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat
> pengetua. Sementara
> Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan
> tersebut kepada
> pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian
> kepada Abu dan
> jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3
> dan berkelakuan
> baik.
>
> Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni
> terangkan pada Abu dan
> Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.
>
> Pengetua:
> Apa 3 x 3?
>
> Abu: 9
>
> Pengetua: Apa 6 x 6?
>
> Abu: 36
>
> Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap
> pencapaian murid2 UPSR
> dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan.
>
> Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya
> rasa murid ini
> sepatutnya berada di darjah 6".
>
> Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada
> soalan saya sendiri,
> boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu
> bersetuju.
>
> Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma
> ada dua?
>
> Abu: (berfikir) Kaki
>
> Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak
> pada seluar saya?
>
>
> Abu: Saku
>
> Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K"
> akhir dengan "A", ianya
> berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan
> nipis keputihan?
>
> Abu: Kelapa
>
> Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna
> "pink", bila keluar
> lembik dan melekit?
> Mata Pengetua terbuka
> luas dan sebelum sempat dia menahan, siAbu terus
> menjawab.
>
> Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)
>
> Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara
> berdiri, wanita secara
> duduk dan anjing secara tiga kaki?
>
> Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum
> dia sempat
> hendak menahan si Abu terus menjawab.
>
> Abu: Bersalaman
> Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan
> berbentuk siapakah
> saya, okay?
>
> Abu: Baik Cikgu
>
> Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat
> saya untuk saya
> berdiri.. Saya kebasahan sebelum awak.
> Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh
> Cikgu Murni.
>
> Abu: Khemah
>
> Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya
> bila awak
> teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.
>
> Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus
> meneguk segelas
> Nescafe 3in1.
>
> Abu: Cincin perkahwinan
>
> Cikgu
> Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya
> akan
> meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan.
> Bila awak
> hembuskan saya, akan berasa lega.
>
> Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di
> ajukan oleh
> Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.
>
> Abu: Hidung
>
> Cikgu Murni: Saya batang yang keras.
> Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.
>
> Abu: Anak panah
>
> Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa
> Inggeris, okay?
>
> Abu: Okay
>
> Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in
> 'K' that means lot of
> heat and excitement?
>
> Abu: Firetruck
>
> Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends
> in 'K' & if you dont get
> it you have to use your hand.
>
> Abu: Fork
>
> Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's
> longer on some men
> than on others, the pope does not use his, and a man gives
> it to his wife
> after they are married?
>
> Abu: Surname
> Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has
> muscles, lots of
> veins and loves pumping?
>
> Abu: Heart
>
>
> Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar
> jawapan yang diberikan
> oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke
> Universiti Malaya;
> jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".
>
> p/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama
> spesies dengan
> pengetua yang mempunyai pemikiran kuning......hehehe

Diff between Wife & Girlfriend


Some people say:
Wife is a
HARIMAU .................

Girlfriend is
HARI HARI MAHU

And some say:
Wife is like
TV , Girlfriend is like Handphone (HP)

At home
watch TV , Go out bring HP .

No money,
sell TV . Got money change HP .

Sometimes
enjoy TV but most of the time play with HP .

TV
free for life but HP, if you don't pay, the services will be terminated .


TV is
big , bulky and most of the time old but HP is cute, slim, curvy and very portable at any time.

Operational cost for TV is often
acceptable but for HP is high and often demanding .


Most Important, TV
got remote but HP don't have .

Last but not least.......
TV
do not have virus but HP have VIRUS ......
Once get it, HABIS LAH.


So better choose
TV lah

Keberkatan surah al-ikhlas

Ketika Memulakan Kerja


Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.



Sebelum Masuk Ke Rumah


Sebelum anda masuk rumah, bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali. Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah.. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut.
Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. Apabila malaikat memberi salam , seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.



Ketika Sakit


Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby ).



Khatam al-Quran


Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya: Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat.
Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.
Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan
membaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.



Pahala Membacanya


Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang Sahara itu seluas dari timur hingga ke barat.
Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.
Sabda Rasulullah SAW lagi: Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a..s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

One fine day in an American airport

Customs Official : 'May I know your name?'
Arriving passenger :
'Batman'
Customs Official :
'What's your name!?'
Passenger :
'My name is Bat-man'
Customs Official :
'Trying to be funny!? What's your surname?'
Passenger :
'Super-man'
Customs Official :
'So you're telling me your name is Batman
Superman?'
Passenger :
'Yes'
Customs Official :
'Arrest the guy...
'

When they had him in custody, he was asked to show identification:


>
>
>
>
>
>
>

Suami Terbaik

Sekumpulan lelaki berada di bilik persalinan di salah sebuah kelab eklusif lagi mewah di pusat bandar, setelah keluar dari gym. Tiba-tiba kedengaran deringan Handphone di penjuru bilik tersebut. Seorang lelaki menjawap panggilan itu dan terjadilah perbualan seperti berikut . . "

"Hello?"

"Abang, nie sayang nie,"

"Emmm... "

"Abang masih ada di kelab lagi ke?"

"Iya."

"Sayang sekarang nie berada di shopping complex dua block dari kelab abang tu. Sayang ada nampak kain sutera terbaru.. Cantik bang, Boleh ke sayang beli?"

"Berapa harganya?"

"Cuma $1500.00 aje"

"O.K. Belilah kalau memang awak dah suka sangat"

"Ahhh thanks bang dan tadi sebelum datang sini sayang ada singgah di Cycle & Carriage dan tengok Mercedes model terbaru 2003 . Sayang suka kat satu model tu. Dan sayang dah bincang dengan jurujualnya dan dia setuju nak bagi good price . . lagipun elok juga kita tukarkan dengan BMW yang kita beli tahun lepas tu "

"Berapa harga yang dia bagi?"

"Cuma $280,000 ..."

"O.K tapi pastikan harga tu dah on the road."

"Great! Before we hang up, ada satu perkara lagi..."

"Apa?"

"Abang jangan terkejut pulak, sayang dah semak akaun bank abang dan.... pagi tadi sayang singgah dipejabat ejen hartanah dan sayang dapat tau rumah yang kita tengok tahun lepas tu... sekarang nie untuk dijual.. Abang ingat tak? Rumah yang ada swimming pool bentuk love tu, ada taman orkid kat belakang, berhadapan dengan pantai tu. . cantik kan bang. . "

" Berapa harga yang mereka minta?"

" Cuma $740,000... O.K kan bang, dan sayang tengok dalam akaun kita
boleh cover harga tu. . ."

"Eloklah kalau macam tu, confirm cepat sebelum orang lain beli, tapi cuba dapatkan harga $700,000. OK?"

"OK, abang sayang, terima kasih bang, kita jumpa malam nanti ye!! I Love You !!!"

"Bye... I Love you too..."

Lelaki itu berhenti bercakap, menutup flap handphone . . sambil mengangkat tangan yang memegang handphone tu dan bertanya pada yang ada dalam bilik tersebut :

" ADA SESIAPA TAHU KE HANDPHONE NIE SIAPA PUNYA? "


Pictures Taken At Exactly The WRONG Time











LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...